Menua

Gure DNA esploratzailea

Testua: Adriana Pous

2021

Epilogoa

Gure DNA esploratzailea

2021

Testua: Adriana Pous

Komunikazioko Humanos Unidos enpresak Dantzaz gure markari buruz egindako azterlan batek gure asmoak laburbiltzen ditu:

«Carl Gustav Jung psikologoak arketipo kontzeptua erabili zuen bere giza psikisaren teorian. Uste nuen arketipo hauek (pertsonaia mitikoak) inkontziente kolektiboan bizi direla eta unibertsalak direla gizaki guztientzat. Arketipo asko dauden arren, Jungek oinarrizko giza motibazioak sinbolizatzen dituzten 12 mota nagusi definitzen ditu. Mota bakoitzak bere balio, esanahi eta nortasun-ezaugarriak ditu. Esploratzailea marka-arketipo bat da, mundua oso modu berezian esperimentatu nahi duena. Mugen zalduna da, zibilizazioen muga irregularrean bizi dena. Aspertasunari ihes egiten saiatzen da, berrasmatzearen bidez. Eta, nola ez, bere xede-publikoa etengabe harritzea. Indarra, adimena eta moldagarritasuna erabiliz bizirauten du. Moldagarritasun handi horrek eta independentziaren zentzu aitzindariak esploratzailea gizarte edo ikaskuntza formalago batetik urrun eramaten du, hainbat espezializazio eta estilotara. Aurkikuntzaren eta autoerrealizazioaren bidez bilatzen du bere lekua munduan. Abentura, independentzia eta askatasunaren artean mugitzen da. Marka baten DNA bere nortasunak, balioek, pizten dituen emozioek, nola erreakzionatzen duen, zer transmititzen duen... osatzen dute. Pertsona bat bezalakoa da: ez du beti berdin jokatzen, nahiz eta beti ezagutu daitekeen, bere estiloa eta gustua ditu, testuingurura egokitzen den arren. Markak bere nortasuna ondo zehaztuta izan behar du, horrela izango da gure gidari onena eta zalantzak ditugun bakoitzean galde diezaiokegu».

 

Hitz hauek idazten ditut dantza-estudiora, entrenamendura, entseguetara, biretara, antzokietara eta zuzeneko publiko batekin elkartzera itzultzea, une magiko, bakar eta iragankor horiek bizitzeko eta partekatzeko, itxaropen bat eta, aldi berean, zalantza bat den unean. Horrek guztiak orri zuri berri bat irekitzen du, Dantzaz-en beste barne leloarekin bat egiten duena: You never know

Ziur aski, barregarria dirudi, batez ere, bat-batekoa baliozkoa den mundu batean, non tik tok -a den gehiena, non hip hopeko poetak kultura global baten eragingarriak diren, baina nire jatorri errioplatensera itzultzen naiz Cambalache tangoaren poesia unibertsala berreskuratzeko: «Que el mundo fue y será una porquería, ya lo sé / En el 510 y en el 2000 también…». Eta, kapitulu hau ixteko, Volver zoragarriak: «Que 20 años no es nada / que febril la mirada...».